Szanyi Tibor: Az EP versenypolitikai jelentés is megerősíti a vidéki lakosságot segítő, „Okos Falvak projekt” létjogosultságát

Az Európai Parlament képviselői tegnap este vitáztak az éves versenypolitikai jelentésről. Szanyi Tibor EP-képviselő, az előző évi versenypolitikai jelentés készítője ez alkalommal a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Bizottság (AGRI) véleményének előadójaként járult hozzá a munkához.

„Egy erős és eredményes uniós versenypolitika mindig is az európai projekt sarokköve volt, amely nélkül nem beszélhetünk hatékonyan működő belső piacról. Éppen ezért annak éves vizsgálata kiemelkedően fontos feladat, többek között a mezőgazdasági és vidékfejlesztési politika szempontjából is” – mondta el Szanyi Tibor.

„A versenypolitikának kiemelkedő szerepe van a mezőgazdasági termelők élelmiszer-ellátási láncban elfoglalt helyzetének megerősítésében azzal, hogy megelőzi a gazdasági szereplők gazdasági és pénzügyi hatalmának túlzott koncentrációját, kezeli a láncon belüli kiegyenlítetlen erőviszonyokat, növeli a piaci hatékonyságot valamint jogbiztonságot és egyenlő versenyfeltételeket biztosít az egységes piacon. A magyar gazdák számára a hazai jogbiztonság hiányából fakadóan különösen fontos ez a tevékenység.” – folytatta a szocialista politikus. Kiemelte ugyanakkor azt is, hogy „jó hír a magyar vidék számára, hogy erőfeszítéseinknek köszönhetően az elkövetkezendő időszakban az EU még nagyobb hangsúlyt fektet majd az európai vidék megújítására, felhasználva az általam kezdeményezett ’Okos falvak’ projekt 21. századi intelligens megoldásait is.”

A versenypolitikai jelentés a mezőgazdaságon kívül természetesen számos más területtel is foglalkozott. Magyarországot különösen érinti, hogy kiemelt figyelmet kapott a közbeszerzési eljárásokat érintő súlyos korrupciós kockázat, valamint a kis – és középvállalkozásokat a multinacionális vállalatokkal szemben érő negatív megkülönböztetés, ideértve az adóterhek tisztességtelen elosztását és a kisvállalkozások lehetőségeit nagyban csökkentő adminisztratív terheket is.

Szanyi Tibor: Az európai jog eszközeivel kell korlátozni a hatalom visszaélését a Facebook révén megszerzett személyes adatainkkal

Az Európai Parlament - többségében baloldali képviselők kezdeményezésére - szerdai plenáris ülésén sürgősséggel napirendjére vette az ún. Cambridge Analytica-Facebook botrányt. A vitában az európai törvényhozók sürgették az ügy körülményeinek teljes feltárását az európai uniós fórumokon is, különös tekintettel arra, hogy a jelek szerint több millió Facebook-felhasználó jogtalanul továbbadott adatait politikai célú visszaélésre, választások befolyásolására is felhasználhatták.

Szanyi Tibor szocialista EP-képviselő értékelése szerint is fontos és helyénvaló volt ez a rendkívüli vita, hiszen az európai polgárok érdekeinek legközvetlenebb képviselőiként az EP természetes dolga és felelőssége a személyes adatokkal való visszaélések elleni fellépés - különösen annak minősített esetében: ha a lopott adatokat a demokratikus politikai rend elleni közvetlen támadáshoz, választási manipulációkhoz használják fel, ami korántsem csak az amerikai elnökválasztásra korlátozódó veszély. Szanyi hangsúlyozta, hogy az utóbbi időben az EU ért is el rész-sikereket ezen a téren, a rövidesen életbe lépő szigorúbb európai elektronikus adatvédelmi szabályozás révén, miközben az EP előtt további jogalkotási munka áll az internetes multik hatalmának korlátozása érdekében.

Szanyi Tibor egyúttal emlékeztetett a jelenség európai dimenzióján belül jelentkező sajátos magyar vonatkozásokra: „Attól tartok, hogy ma még az EP sem felkészült egy olyan, politikailag abszurd helyzetnek a kezelésére, ahol a tömeges adatlopás és választási manipuláció megrendelője, egyúttal tettestársa maga a hatalom, adott esetben egy EU-tagállam kormányzata. A legutóbbi magyarországi választási kampányt ugyanis olyan gyanús körülmények övezték, amelyek feltárását - konkrétan a Fidesz-kormányzatnak éppen a Cambridge Analytica céghez fűződő kapcsolata tisztázását - magam is nyílt levélben szorgalmaztam a miniszterelnöknél. Mint tapasztalhattuk, magyar állampolgárok - Facebook- és más közösségi média felhasználók - tízezrei úgy váltak egy durva és hazug kormánypárti kampány személyes címzetteivé, fideszes zaklatások közvetlen célpontjaivá, hogy személyes adataikat csak csalással, akaratuk ellenére gyűjthették be”.

A szocialista EP-képviselő hozzátette: „Orbántól persze nem kaptam választ, ám azóta a szavazás konkrét körülményei és eredménye a hatalom visszaéléseivel kapcsolatos aggályokat legalábbis számos tekintetben igazolni látszanak. Rajtunk, magyar választókon ez most már nem segít, de európai szinten, az uniós jog eszközeivel az EU-ban közösen tehetünk azért, hogy a jövőben egyetlen európai párt, vagy kormány se süllyedhessen ilyen mélyre, hogy többé egyszerűen ne legyenek eszközei a saját állampolgárai elektronikus adataival való politikai visszaélésekre.”

Szanyi Tibor: A magyar civil szervezetek számíthatnak az EU segítségére

Az Európai Parlament mai plenáris ülésén az európai értékek védelmén dolgozó civil szervezetek támogatásáról vitáztak a képviselők.

Az EP célja elsősorban a demokrácia, a jogállamiság és az alapjogok európai térnyerésének támogatása. Az EU alapértékeit veszélyeztető támadásokat látva döntöttek arról a képviselők, hogy szükség van a feladatnak kitüntetett címkét szentelni a következő hétéves uniós költségvetésben.

Szanyi Tibor, szocialista európai parlamenti képviselő üdvözölte ezen eszköz létrehozását, ugyanakkor kifejezte sajnálatát, hogy éppen a magyar kormány demokráciát és jogállamiságot romboló tevékenysége volt a kezdeményezés legfőbb katalizátora.

„Az EU hosszú ideje nyújt támogatást az Unión kívüli civil szervezetek számára. Most a magyar és lengyel kormány illiberális ámokfutása nyomán felismerte, hogy többé már az Unió határain belül sem magától értendő a demokrácia” – mondta el a szocialista politikus.

„A magyar civil szervezetek, közvetlenül Orbán Viktor irányításával már eddig is ki voltak téve a kormány zaklatásának. Az európai értékek szerint demokratikusnak semmiképp nem mondható parlamenti választásokat követően azonban egészen biztos, hogy a helyzet súlyosbodni fog. Orbán ezt maga ígérte meg a választási kampány során” - emlékeztetett Szanyi Tibor.

„A modern történelmünk legsötétebb időszakaira emlékeztető listázások, a boszorkányüldözés és gyűlöletkeltés mellett az Orbán-csatlósok minden bizonnyal ezt az új európai eszközt is megbélyegzik majd. Éppen ezért közös feladatunk annak elérése, hogy minden magyar állampolgár számára egyértelművé váljon: a jogfosztottakat, az elesetteket, az állam által üldözötteket vagy épp semmibe vett embereket segítő szervezetekről beszélünk. Olyan szervezetek európai uniós támogatásáról van szó, amelyek léte emberarcot ad egy társadalomnak, és amelyek lerombolásának tűrésével elfogadjuk, hogy állampolgárként nem számít a szavunk, a politikai hatalom kontroll és ellenkezés nélkül dönthet a fejünk felett” - hangsúlyozta a szocialista politikus.

Szanyi Tibor „Okos falvak” kezdeményezését erősítették meg a Bled nyilatkozatban, Szlovéniában

2018 április 13-án, a szlovén Bled tó mellett az európai vidék jövője végre fejlődésnek indulhat. Szanyi Tibor szocialista és Franc Bogovic néppárti európai parlamenti képviselők indították el az Okos falvak Európának elnevezésű mozgalmat, azzal a céllal, hogy megállítsák az európai kontinensen a vidékről a városok felé irányuló elvándorlást és agyelszívást.

Az eseményen Franc Bogovic (EPP), Szanyi Tibor (S&D), Miro Cerar, Szlovénia miniszterelnöke, Boris Koprivnikar, Szlovénia miniszterelnök-helyettese és közigazgatási minisztere, Tanja Strniša, a szlovén Mezőgazdasági, Erdészeti és Élelmezési Minisztérium államtitkára és Franc Matjaž Zupančič, a szlovén Fejlesztésért és Európai Kohéziós Politikáért felelős Kormányhivatal államtitkára, valamint Phil Hogan, mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős, Violeta Bulc, közlekedésért felelős, Mariya Gabriel, digitális gazdaságért és társadalomért felelős és Corina Cretu, regionális politikáért felelős európai biztosok támogatásával aláírják az Okos Falvakról szóló Bled Nyilatkozatot, ezzel ígéretet téve, hogy 2019-ben a végrehajtási szakaszba helyezik a projektet. A Bled Nyilatkozat szövege a követező linken érhető el: http://pametne-vasi.info/wp-content/uploads/2018/04/Bled-declaration-for-a-Smarter-Future-of-the-Rural-Areas-in-EU.pdf. (A jelen közleményhez mellékeljük annak szívességi, magyar nyelvű fordítását.)

Pekka Pesonen, a COPA-Cogeca főtitkárának, mint Európa összes mezőgazdásza képviselőjének a jelenléte szintén egy jelentős üzenet, amely megmutatja az Okos Falvak mozgalom fontosságát.

A megoldás a “smart” megközelítésben van. Az intelligens városokhoz hasonlóan a már meglévő legmodernebb technológiai megoldásokat egymással strukturált rendszerben ötvözzük, egy olyan technológiai környezet megteremtése érdekében, amely a vidéki lakosság számára ugyanazt a gazdasági, szociális, oktatási és egészségügyi hozzáférést biztosítja, mint amelyet bármely városlakó is élvez. Ennek eredményeképpen a vidéki területek életminősége felülmúlja majd a zsúfolt városi területekét, amely ezáltal az európai lakosság jobb eloszlását fogja eredményezni.

Az Európai Parlament két legnagyobb politikai csoportjának támogatásával, Franc Bogovic és Szanyi Tibor sikeresen megszerezték a pénzügyi támogatást a 2018-as költségvetésben az Okos Falvak program számára, melynek politikai támogatását büszkén mutatják be a Bled tó mellett ma az ’Európai fellépés az Okos Falvakért - az EU vidéki területeinek szebb jövőéért’ elnevezésű konferencia keretein belül. (#EU4SmartVillages ; http://smart-villages.info)

Idézetek

Szanyi Tibor:

“A vidéki élet nem kizárólag a mezőgazdaságról szól. Gyerekekről, nőkről, férfiakról, fiatalokról és idősekről is szól, akiket nem szabad szociálisan vagy akár digitálisan mellőzni. Olyan fontos szolgáltatásokat várunk tőlük, mint a magas minőségű élelmiszerek és a tiszta, védett táj. Viszonzásul joguk van egy kényelmes, a 21. század elvárásainak megfelelő élethez, amely össze van kötve Európa többi részével és a világgal.”

Franc Bogovic:

“Számomra ez egy mozgalom kezdete. Egy Okos Falvak mozgalom, amely drasztikusan és végleg pozitív irányba változtatja meg Európa vidéki területeinek életét.”

Phil Hogan:

"Az Okos Falvak a vidéki közösségekről szólnak, akik kezükbe véve az irányítást, gyakorlati megoldásokat találnak a 21. század kihívásaira, kihasználva az új lehetőségeket. A helyi emberekkel kezdődik, akik összejönnek, hogy helyi lehetőségeik és törekvéseiknek megfelelően dolgozzanak ki egy stratégiát; majd a döntéshozókkal folytatódik, akik biztosítják az eszközöket ezekhez a tervekhez, az elengedhetetlenül fontos infrastruktúrához és a kapacitásépítéshez. A digitális megoldások számos ilyen új lehetőséget kínálnak: az összekapcsolhatóság javíthatja a vidéki életminőséget és életszínvonalat a jobb munkahelyek és szolgáltatások révén.”

Miro Cerar:

“Okos Falvak egy okos Európáért. A magasabb életminőség a vidéki területeken egész Európa számára jobb életet jelent.”

Maria Gabriyel:

"Szeretném ösztönözni a politikusokat Európa-szerte, hogy csatlakozzanak az Okos Falvak mozgalomhoz. Együtt innovációt és technológiát vihetünk a vidéki területekre."

Corina Cretu:

"A vidéki területek gyakran ki vannak téve a gazdasági, társadalmi és technológiai változásoknak. Mindig is támogattam az "Okos Falvak" kezdeményezést, mert úgy vélem, hogy a vidéki térségekben élő mintegy 300 millió uniós polgár, a mi támogatásunkkal a javukra fordíthatja a technológiai változásokat."

***

BLED NYILATKOZAT

az EU vidéki területeinek okosabb jövője érdekében, figyelembe véve a szlovéniai Bled-ben, 2018 április 13-án megrendezett találkozó konklúzióit, és olyan korábbi nyilatkozatokat, mint például a CORK 2.0.

Az aláíró kezdeményezők tudomásul veszik, hogy az innovatívan, integráltan és inkluzívan fejlesztett vidéki digitális gazdaság hatalmas potenciállal rendelkezik. Javíthatja a vidéken élők életminőségét, és éppen ezért sikeresen tudja kezelni az jelenlegi vidéki elnéptelenedési és elvándorlási folyamatokat. A jövőbeli uniós és nemzeti politikák előkészítését egy lehetőségnek tekintjük arra, hogy az okos falvak megközelítést kidolgozzuk. Az Okos falvak kezdeményezés alkalmas arra, hogy azáltal növeljük a gazdaságot és a szociális kohéziót, és megküzdjünk a szociális egyenlőtlenséggel a társadalmunkban, ami különösen látható a vidéki és a városi térségek között.

Okos falvak “azok a vidéki területek és közösségek, amelyek építenek a meglévő erősségeikre és eszközeikre, de egyúttal az új lehetőségekre is”. Esetükben “a hagyományos és az új hálózatok és szolgáltatások egyaránt megerősítésre kerülnek digitális, telekommunikációs technológiákkal, innovációval és a tudás jobb használata által.”

EU Akció az Okos falvakért,

Európai Bizottság

Az Okos falvak kezdeményezés fő célkitűzése, hogy olyan vidéki területeket hozzon létre, ahol az emberek tudnak és akarnak élni, mivel az innovatív, digitális megoldások könnyebbé és kényelmessé teszik az életüket. Az üzleti modellek és platformok a körkörös- és a megosztáson alapuló gazdaságban kitűnő példák, amelyek szintén fejleszthetők a vidéki térségekben.

Bogovic Franc és Szanyi Tibor,

Európai Parlament

Azt szeretnénk, hogy az Okos falvak kezdeményezés az EU egyes tagállamaiban már 2019-ben váljon modellé. Az Okos falvak olyan kezdeményező emberekből állnak, akik felhasználják a helyi adottságokat, hogy megoldják a helyi kihívásokat és kihasználják az adódó lehetőségeket. A digitális technológia fontos eszköz az Okos falvak számára, de nem az egyetlen. Ezek a modell falvak gyors internet eléréssel, emberi erőforrás-kapacitásnövelő eszközökkel fognak rendelkezni, miközben szinergiát hoznak létre a következő technológiai eredményeken keresztül:

- Precíziós gazdálkodás: csökkentve a ráfordítást és maximalizálva a kibocsátást (például) érzékelők és döntéshozást támogató eszközök által, az élelmiszerlánc fejlesztése révén, miközben megóvják a forrásokat és a környezetet.

- Digitális platformok, amelyek az összes alapvető szolgáltatás biztosítják, úgy mint e-learning, e-egészségügy (egészségügyi szolgáltatásokhoz való jobb hozzáférés), e-adminisztráció, közlekedés, gasztronómia, szociális szolgáltatások, P2C platformok kikerülve az oligopolisztikus kiskereskedelmi struktúrákat és növelve a termékek minőségét és a választékot.

- Megosztott gazdaság a költséges technikai megoldások és eszközök esetében.

- Körkörös gazdaság, csökkentve a hulladékot és a megőrizve az erőforrásokat.

- Bio-alapú gazdaság a kutatás, innováció és technológia fejlesztésével.

- A megújuló energia különösen releváns a vidéki területek számára, ahol a tér, a természeti erőforrásokhoz való hozzáféréssel találkozik (szél, nap, víz, talaj, biomassza)

- Vidéki turizmus, amely magában foglalja a öko-, egészségügyi-, gazdálkodási-, és rekreációs agroturizmus területeket is, és amely rendelkezik a potenciával, hogy nagy mértékben teremtsen új- és magas értékű munkahelyeket.

Ezen kezdeményezés elindításával a vidéki munkáltatási lehetőségek egy értéknövekedési átmenetet is jelentenek majd. A munkaigényes gazdálkodási foglalkoztatási formákat kiegészíti magas tudás-igényű munkahelyekkel, amelyeket helyben tudunk megteremteni: agrármérnökök, drón operátorok, bio-technológusok, labor technikusok, mechatronikusok, elektronikai és IT mérnökök. A gazdálkodó vállalkozások mellett új szolgáltatási szektor fejlődik ki. Egyben a fiataloknak is lehetőségét biztosít, amikor is tanulmányaik befejezte után visszatérhetnek a falvakba és folytathatják akár a további specializációt igénylő fehérgalléros munkájukat is.

Hogy elérjük ezeket a célokat:

· Be kell fektetnünk a vidéki közösségeinkbe; fejlesztenünk kell a tudást és a digitális készségeket, erősíteni a vállalkozói szellemet, javítani az ellenálló képességet és az önellátást, a helyi infrastruktúrákat, kapacitást és az életminőséget;

· Elismerjük, hogy az Európai Unió négy nagy finanszírozási eszközt (úgy mint a KAP, a Horizon 2020, az Európai Stratégiai Befektetési Alap és az Európai Strukturális és Befektetési Alapok) is kínál a vidéki gazdaság fejlődésének előmozdítására. Azonban többet lehetne tenni a szinergiák létrehozása érdekében;

· Szeretnénk egyszerűbbé tenni a vidéki közösségek számára a pénzügyi eszközök teljes körének és teljes mértékben való felhasználását, például vidéki innovációs brókerek felhasználásával, a vidékfejlesztés szinergetikus megközelítésével és a beruházások ösztönzésével;

· Meggyőződésünk, hogy a meglévő digitális eszközök strukturált bevezetése, mint egy nagy, egymással összekapcsolt vidéki térség, soha nem látott szinergiákat hozhat létre, és egy csúcstechnológia által jellemzett, magas életszínvonalú modellt hozhat létre a vidéki területeken világszerte;

· Hisszük, hogy az Okos falvak megközelítése ösztönözheti a szükséges magánberuházásokat a fenntartható munkahelyek és a vidéki területek növekedésének megteremtése érdekében;

· Meggyőződésünk, hogy a vidéki területeken a technológia, a mobilitás, a turizmus, a mezőgazdasági és a bioalapú ágazatokban elérhető munkalehetőségek növelésével le tudjuk küzdeni a vidéki szegénységet és javítani tudunk a társadalmi integráción.

Hiszünk az EU vidéki területeinek Okosabb jövőjében! Hiszünk abban, hogy az Okos falvak kezdeményezés a megfelelő eszköz arra, hogy a digitalis átalakulást előmozdítsuk. Ez alapvetően fontos a jövő élelmiszertermelésének és a gazdálkodásnak átalakítása érdekében, segít fenntartani, újraépíteni és fejleszteni egy erős vidéki közösséget az egész Európai Unió területén.

Bled, 2018. április 13.

MEP Tibor SZANYI: Let’s talk about Europe too!

During the parliamentary election campaign that will soon end, many people often mention misleading facts about EU policies, therefore I think it is important to talk about the truth as well.

Brexit

The EU's major concern currently is the Brexit. Just under a year’s time the United Kingdom is expected to leave the EU. There is a prior consensus on substantive issues, especially on financial and legal issues, but there is no clarity about the future relations between the EU and the UK. The positions tend to prefer a very close relationship after the Brits leave. The British are keen to continue to follow the EU-defined policies in the future, although they will be able to take part only in informal decision makings at best. The parties are seeking the solution to avoid a 'hard' border between Ireland and Northern Ireland. There is also the big question of the future mobility of EU and British citizens, although until the end of the ’transitional period’ (31st December 2020) their rights are indisputable. No drastic changes will be expected in case of new Hungarian workers (and other EU and British workers) either, although stricter administrative regulation is expected. The future of bilateral trade relation is still undecided. Furthermore the United Kingdom's global trading perspective is also rather vague. In the other key areas, there is a strong and mutual willingness to cooperate, in particular regarding security issues. Although there is a fundamental dilemma in this area too, namely that in the EU the last word is with the European Court of Justice, the institution that the Brits desperately want to get rid of.

Migration

Except for one previous extraordinary and temporary decision, there is no binding refugee settlement quota on the EU’s agenda. Back in 2015 – also supported by Viktor Orbán! - Member States' leaders agreed with a one-off decision to allocate 120,000 (+40,000) asylum applications among each other, but because of the failure of this plan, the quota issue was removed from the agenda. There is a talk, however, about the setting up of a voluntary mechanism, but this is only part of the slowly formulating Dublin asylum system reform. Nevertheless, the strengthening of common border protection is moving forward with great progress, and as a result the internal migration tensions were significantly reduced. In the meantime, foreign policy concepts are being created to alleviate potential external migration pressures, as a kind of Marshall plan in the Middle East and Africa.

It should be noted that the Hungarian government did fulfil its transitional quota in 2015 (instead of evaluating 1,300 requests it took in 3,000 refugees). On the top of this, it distributed Hungarian residents bonds without control (more than 21.000 for good money), unfortunately often to internationally wanted individuals.

Cohesion policy (EU funds)

Contrary to the Hungarian belief, EU institutions do not support any link between handling migration and disbursing EU development funds. The mission of the Cohesion Fund is to offset some of the differences between the developed and the less developed Member States, which are mainly due to different capabilities to succeed on the single internal market.

There is, however, a link to the question of the rule of law, since in the absence of jointly respected legal institutions, the verifiability becomes questionable, which currently is based on loose trust. That is why the establishment of the European Public Prosecutor's Office was created by the legitimate need of European taxpayers to make a truly joint and accurate check on the spendings of the Community. By now, across the EU from taxpayers to politicians, it is a common view that those beneficiaries who try to stay out or even protest against it are revealing their own corrupt practices. However, efforts are not aimed at withdrawing money but for strengthening the rule of law.

Euro

The wider adoption of the euro was given new impetus within the EU’s economic policy priorities. One of the reasons for this is that the euro area has been more successful than the outsiders. In our region the development of Slovakia is stronger than the others, while Hungary has became the tail ender.

After the expected Brexit, only one country (Denmark) will have derogation, although the Danish crown is heavily tied to the euro. The remaining 7 Member States, including Hungary, that are struggling with the conditions for the introduction, can take advantage of the wide-ranging assistance offered by the euro zone. It should be noted that the Hungarian government does not have much to do with the budget deficit and inflation, but the magnitude of government debt has doubled in the last eight years, and it is not an easy task to curb it.

Taxation

Over the last 4 years, the European Parliament has taken a number of initiatives as a direct consequence of the recent tax evasion scandals, while the European Commission has also imposed a set of fines, mainly on global companies. The main ambitions now are the creation of a unified European income tax base, the clarification of the concept of tax havens and the inclusion of the list of countries belonging to the latter. It is also a new principle that everyone must pay where their profits arise. In order to ensure the stability of the EU budget, it is on the agenda to create own revenues through EU –wide exposed taxes. One obvious tool for this could be a financial transaction tax on large money movements. In order to better control cross-border VAT movements, the finalization of the rules of the European VAT system is expected to take place imminently.

Within the EU, the Hungarian government is most hostile towards the legal harmonization effort – but not to protect the interests of citizens or SMEs, but that of the privileges of the oligarchs and multinational companies.

Budget

The preparation of a new budget planning period, starting January 2021, is currently under way. The new order of political priorities proposed by the European Commission, which already reflects the prior opinion of the Member States are: (border) security, (military) defence, climate protection, social market economy, youth mobility, digital transformation, research and innovation, monetary union, cohesion policy, common agricultural policy, investment outside the EU. It is clear that the number one priority does not aim at any mass migration, but rather to achieve the opposite.

Social Affairs

It is a great result of the EU institutions that they have finally created the European Pillars of Social Rights. As the EU has achieved its highest accomplishments in bringing closer the national economies, it was high time to act on social issues as well. The social pillar summarizes the rights in 20 points that all European citizens must enjoy in a uniformed manner, including education, labour protection and health. However, the social pillar is still at the stage of declaration, so the detailed and common rules are yet to be defined. However, the very first principle is the need to protect women and children in a comprehensive way.

Russia

Although Russia should be one of the EU's most important external co-operating partners, the Putin regime has unfortunately became one of the world's largest troublemakers. Today, the EU, together with the entire international democratic community, is clearly flagging Russia as an aggressor and imposing sanctions on it. It will not tolerate for long that one of it members is breaking this unity, exposing the EU to a potential military threat, and exposing our common security to an aggressor. The EU has become very united in tackling harmful Russian policies, although three Member States (Hungary, Italy, Greece) have adopted a more tolerant position. Nevertheless, the EU's foreign policy unity is sound, while its success is, for the time being, highly doubtful due to its maverick members.

To summarize, the EU is nothing more than the common will of its member states. Where the joint will is strong, the EU is successful, however, where there is a lack of member states' joint will the EU is weak. Nevertheless, it can be said that the EU as an institution - by virtue of its being – cannot be the enemy of any of it Member States. However, it is quite possible conversely, that is any Member States can block the common will and unfortunately Hungary (along with Poland) is currently 'leading' in this role.

European social democracy is particularly interested in creating a closer European unit, especially in the area of ​​human, employee, social and environmental rights, while conservatives believe mostly in economic cooperation and the freedom of capital. These struggles, however, are only constructive when complemented by the necessary compromises. In the new debates on the future of the EU, the socialist standpoint is to strengthen solidarity and consistently stand up against harmful selfishness aiming to destroy the Union.

Mutual! solidarity remains to be the essence and fuel of the EU, just as it is the essence and fuel of the European Left too. Therefore, the success of the renewed European integration also includes the promise of the resurgence of the European Left.

Let's keep talking about Europe!

logo

Ez a honlap “balra nyílik”. Arról ad számot, miként képviselem a magyar választók akaratát ebben a politikai hangyabolyban.
Nincs varázspálca, nincs tévedhetetlen egyén, nincs tévedhetetlen közösség sem. Értékek és érdekek tengerén kell eligazodni.

Social media


KAPCSOLAT

CÍM
Európai Parlament ASP 10G146
Rue Wiertz/Wiertzstraat 60. B-1047 Brüsszel
E-MAIL
tibor.szanyi@europarl.europa.eu